Sebastian_M26 bez dodatków przeciwzużyciowych? Przecież zgodnie z podanymi przeze mnie źródłami norma 504.00 lepiej chroni silnik przed zużyciem niż 502.00.
leonn nie kwestionuję częstszej wymiany oleju i dzięki temu forum wymieniam olej maksymalnie co 15 tys km. Chodzi mi raczej o to dlaczego olej o normie 502.00 jest według wielu osób lepszy niż o normie 504.00
paba Twoje tłumaczenie do mnie przemawia i muszę przyjąć je za prawdziwe. Jednakże norma VW 504.00 jest trochę lepsza dla silnika niż MB 229.5 czy 229.51 (przynajmniej według wykresu). Różnica nie sprowadza się tylko do Aftertreatment Compatibility, ale również do Oxidative Thickening oraz Wear, które jest chyba najważniejsze. Stad właśnie moje wątpliwości. Co do jakości paliw to wydaje mi się, że nie jest tak źle skoro Lotos jest jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Europie (zwłaszcza jak się tankuje paliwa premium).
Dla zainteresowanych daję link do Lubrizola
leonn nie kwestionuję częstszej wymiany oleju i dzięki temu forum wymieniam olej maksymalnie co 15 tys km. Chodzi mi raczej o to dlaczego olej o normie 502.00 jest według wielu osób lepszy niż o normie 504.00
paba Twoje tłumaczenie do mnie przemawia i muszę przyjąć je za prawdziwe. Jednakże norma VW 504.00 jest trochę lepsza dla silnika niż MB 229.5 czy 229.51 (przynajmniej według wykresu). Różnica nie sprowadza się tylko do Aftertreatment Compatibility, ale również do Oxidative Thickening oraz Wear, które jest chyba najważniejsze. Stad właśnie moje wątpliwości. Co do jakości paliw to wydaje mi się, że nie jest tak źle skoro Lotos jest jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Europie (zwłaszcza jak się tankuje paliwa premium).
Dla zainteresowanych daję link do Lubrizola
Komentarz